سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش دو گونه است : دانشی که مردم ناگزیر از فراگیری آن هستند و آن رنگ[ ظواهر [اسلام است و دانشی که مردم اجازه دارند آن را واگذارند و آن قدرت خداونداست . [امام علی علیه السلام]

.:به سایت جوانان حصارخروان خوش آمدید:.

 
 
20تیر شب لیلة الرغائب(دوشنبه 87 تیر 17 ساعت 5:13 عصر )

در آستانه 20تیر شب لیلة الرغائب (شب آرزوها)

شب جمعه اول ماه رجب را لیلة الرغائب می گویند و در این شب اعمال زیادی است که از حضرت رسول(ص)وارد شده است که فضیلت بسیار دارد و همچنین سید در اقبال وعلامه در اجازه بنی زهره نقل کرده اند از جمله فضیلت او آنکه گناهان بسیار به سبب آن آمرزیده شود و هر کسی در این شب این نماز را بخواند در شب اول قبر ثواب این نماز در صورتی با روی گشاده و درخشان و زبان فصیح با وی سخن بگوید.ای حبیب من بشارت باد تو را که نجات یافتی از هر شدت و سختی .گوید:تو کیستی؟ به خداسوگند که من رویی بهتراز روی تو ندیدم و کلامی شیرین تر از کلام تو نشنیده ام وبویی خوشبوتر از بوی تو نبوییده ام.گوید من ثواب آن نمازم که در فلان شب از فلان ماه سال به جا آوردی.امشب نزد توآمدم تا در تنهایی و وحشت قبر مونس و همدم تو باشم.

کیفیت آن نیز چنین است.روز پنجشنبه اول آن ماه را روزه می داری.وقتی که شب جمعه فرا رسید مابین نماز مغرب و عشاء دوازده رکعت نماز می گزاری.و در هر دو رکعت سلام می دهی.در هر رکعت یک مرتبه حمد ، سه مرتبه انا انزلنا(سوره قدر)و دوازده بار قل هو الله احد(توحید) می خوانی و هنگامی که نماز تمام شد هفتاد مرتبه می گویی:

{{ اَللّهُمَ صَلِ علی مُحَمّدٍ النّبیِّ الاُمّی و عَلی آلِهِ }}

پس به سجده می روی و هفتاد مرتبه می گویی:

{{ سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ المَلائِکَةِ وَ الرُّوحِ }}

سپس سر از سجده برمی داری و هفتاد مرتبه می گویی:

{{ رَبِّ اِغفِر و اَرحَم و تَجاوَز عَمَّا تَعلَمُ اِنَّکَ أنتَ العَلیُّ الأعظَم }}

باز به سجده می روی و هفتاد مرتبه می گویی:

{{ سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ المَلائِکَةِ وَ الرُّوحِ }}

پس حاجت خود را طلب می کنی که ان شاء الله برآورده خواهد شد.







بازدیدهای امروز: 1  بازدید

بازدیدهای دیروز:17  بازدید

مجموع بازدیدها: 7481  بازدید


» لینک دوستان من «
» اشتراک در خبرنامه «